Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 25
Maj
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Moja miejscowość.
- Na majowej łące.
- Gdzie pracują rodzice?
- Święto dzieci.
Czego się nauczę
Dziecko:
- słucha uważnie wiersza
- buduje logiczne wypowiedzi
- dzieli wyrazy na sylaby
- prawidłowo przelicza, segreguje i porównuje liczebność zbioru
- właściwie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- rozpoznaje figury geometryczne
- jest sprawne ruchowo
- współdziała podczas ćwiczeń
- bawi się wspólnie z innymi
- słucha poleceń
- odgaduje zagadki
- sprząta po skończonej zabawie
- używa zwrotów proszę, dziękuję, przepraszam
- interesuje się swoim miastem
- rozpoznaje i nazywa mieszkańców łąki
- potrafi wymienić zawody osób pracujących w mieście i na wsi
Piosenka
„Dzień Mamy i Taty”
- Mama i Tata idą na spacer,
a ja przed nimi biegam i skaczę.
Mama i Tata idą pod rękę,
a ja im śpiewam taką piosenkę:
Ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek (3x)
- Tata jest super, Mama tak samo
i miło razem z Tatą i Mamą.
Mama i Tata są wniebowzięci,
a ja im dalej śpiewam z pamięci:
ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek (3x)
Wierszyk
„Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy.
Z kopca wyszedł krecik mały,
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.