Motylki
Między wierszami fruwamy po sali, bajek słuchamy i razem śpiewamy.
Lubimy się bawić i ciężko pracować, barwne motyle na kartkach rysować.
Gry i zabawy to fajna sprawa! Przedszkole jest super! I to jest podstawa 🙂
Wiek dzieci: 3-4 lata
Liczba dzieci w grupie: 27
Marzec
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- W marcu jak w garncu.
- Dbamy o zdrowie na przedwiośniu.
- Nadchodzi wiosna.
- Zwierzęta egzotyczne.
Czego się nauczę
Dziecko:
- zapoznaje się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi w marcu i rozpoznaje ich symbole
- bierze udział w zabawach i ćwiczeniach w parach
- rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń ze sprzętem nietypowym
- wypowiada się na temat sposobów dbałości o zdrowie
- wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem plasteliny
- odnajduje przedmioty i tworzy zbiory według jednej cechy
- uczestniczy w powitaniu wiosny; zapoznaje się z nazwami pierwszych wiosennych roślin
- rozwija umiejętność podziału wyrazów na sylaby
- zapoznaje się ze środowiskiem przyrodniczym zwierząt egzotycznych
Piosenka
„Idzie wiosna”
Idzie wiosna, idzie bosa,
świeże kwiaty ma we włosach.
Pachnie wiatrem, pachnie słońcem
po zielonej idzie łące, po zielonej łące.
Ref. Hej wiosenko, wiosno miła,
fajnie żeś do nas wróciła.
Bo lubimy zieleń wkoło,
wtedy bardzo nam wesoło.
Już na łące kwiaty rosną
i wołają: „ Witaj wiosno!”
Pszczoły, muchy i motyle,
też przybędą tu za chwilę
też przybędą tutaj.
Ref. Hej wiosenko, wiosno miła…
Obudziły się zwierzęta,
Żadne z nich już nie pamięta.
Co to zima, co to mróz,
Przecież wiosna przyszła już,
Przecież wiosna przyszła.
Wierszyk
„Pogoda”
Pogoda to straszny łobuziak,
nie słucha, kiedy ją proszę,
gdy mam ochotę na słonko,
każe mi wkładać kalosze.
A kiedy znowu zapragnę
pojeździć sobie na sankach,
ona roztapia śnieg cały,
aż cieknie z mego bałwanka.
Pogoda bywa grymaśna,
ale też czasem jest miła,
no i przynosi mi słońce,
Bym się na dworze bawiła.