Biedronki
Chociaż kropek nie mamy, na skrzydłach wiedzy chętnie latamy.
Codziennie już od rana samodzielność jest zdobywana.
I choć najmłodsi jesteśmy – przedszkole lubimy i z uśmiechem do niego chodzimy 🙂
Wiek dzieci: 3 lata
Liczba dzieci w grupie: 25
Grudzień
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Odwiedziny Mikołaja.
- Zima jest coraz bliżej.
- Magia świąt.
- Zimowy czas.
Czego się nauczę
Dziecko:
- wypowiada się na określony temat;
- wie, jakich składników użyć, aby powstały pierniczki; wałkuje, wycina formy z ciasta, bierze udział we wspólnym dekorowaniu pierniczków;
- zna podstawowe nazwy kolorów i rozróżnia je;
- potrafi określić wielkość przedmiotów: mały- duży;
- recytuje wiersz wspólnie z rówieśnikami;
- śpiewa piosenki; przedstawia ich treść ruchem;
- reaguje na ustalone sygnały;
- rozwija świadomość własnego ciała;
- chętnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i zabawach muzyczno- ruchowych;
- stara się, poprawnie wykonywać ćwiczeniach;
- próbuje utrzymać porządek w miejscu pracy, zabawy;
- rozpoznaje oznaki zimy;
- rozwija umiejętności matematyczne; doskonali
- stara się koncentrować uwagę na wykonywanej czynności;
- zna wybrane tradycje świąteczne;
- przełamuje wstyd podczas występów przed publicznością;
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie;
- wymienia pory roku.
Piosenka
„Tupu tup po śniegu”
Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Ref.: Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.( bis)
Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Wierszyk
„Bałwanki”
Jest taki ogród zaczarowany,
po którym chodzą śnieżne bałwany.
Duże bałwany, bałwanki małe,
wszystkie ze śniegu i jak śnieg białe.
Choć mróz największy i śnieżek prószy,
bałwankom nigdy nie marzną uszy.
Za to, gdy słońce trochę przygrzeje,
to czary – mary nos im topnieje.