Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 26
Luty
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Zabawy na śniegu
- Karnawał
- Coś z niczego
- Kosmos
Czego się nauczę
Dziecko:
- wymienia cechy charakterystyczne poszczególnych pór roku;
- liczy liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- stosuje pojęcia: wolno, szybko;
- wykonuje określone ruchy do śpiewanej piosenki;
- wyraża myśli i uczucia za pomocą ruchu i śpiewu;
- liczy w zakresie 6;
- klasyfikuje przedmioty według jednej cechy;
- nawleka guziki na sznurek;
- wyjaśnia pojęcie ,,recykling”;
- rozpoznaje i nazywa emocje;
- rozpoznaje sylwety: gwiazdy, księżyc, rakieta, Ufo, kosmici;
- wykorzystuje przedmioty codziennego użytku do tworzenia muzyki.
Piosenka
„Świat w naszych rękach – eko piosenka”
Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier szkło plastikiRef: Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x2A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier plastik albo szkłoRef: Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x2Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyćRef. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x3
Wierszyk
,,Ufo”
sł. D. Kossakowska
Przyleciało do nas nie wiadomo co,
a z niego wysiadło nie wiadomo kto.
Cały jest zielony, uszy jak balony.
Ręce jak marchewki, nogi jak rzodkiewki.
Dziwny jego język: plim, plam, plum i PLO
Chyba to Ufo?