Żabki

„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.

Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!

Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…

Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂

Wiek dzieci: 4-5 latek

Liczba dzieci w grupie: 25

zabki

Wrzesień

Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń

Czego się nauczę

Dziecko:

  • zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem;
  • poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dzielenie wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głoski na początku wyrazu
  • wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi;
  • poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych; poznanie układów figur geometrycznych; utrwalenie nazw figur geometrycznych;

Piosenka

„Piosenka na powitanie”

  1. Już są wszyscy, zaczynamy!

Na nikogo nie czekamy

Bo spotkania przyszedł czas

Pani wita wszystkich nas

Tu w przedszkolu jest wspaniale

I nie nudzi nam się wcale

Co dzień przygód wiele jest

Śmiechu i radości też!

Ref. Dzisiaj znów się spotykamy

Uśmiechnięte minki mamy

Co dzień chętnie tu wracamy

I z radością się witamy

  1. Dziś uczymy się cyferek

Alfabetu i literek

Angielskiego trochę też

Bo to jest przydatna rzecz!

Gdy się czegoś nauczymy

Do zabawy dołączymy

Będzie piłka albo miś

Bawmy się radośnie dziś!

 

Wierszyk

„Przedszkolaki rozwijają talenty”

Aby w przedszkolu było nam miło,

by się do niego chętnie chodziło,

musimy poznać pewne zasady

i ich przestrzegać. To cenne rady.

Na przykład takie: „Słucham się pani

I zgodnie bawię się z kolegami”.

Jedna z ważniejszych, o której powiem,

mówi: „Zostawiaj porządek po sobie!”,

bo gdy do sali wchodzimy z rana,

to sala pięknie jest posprzątana.

Każdy miś, lala, kredka, książeczka,

mają swe miejsce gdzieś na półeczkach.

Więc gdy się kończy wspólna zabawa,

to się na miejsce wszystko odkłada,

I wtedy każdy łatwo znajduje

przedmiot, który go interesuje

i którym lubi bawić się stale,

no i rozwijać przy tym swój talent.

Galerie zdjęć Żabek

Skip to content