Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 25
Wrzesień
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- W przedszkolu
- Nasze przedszkole
- Jestem bezpieczny
- Pomocna dłoń
Czego się nauczę
Dziecko:
- zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem;
- poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dzielenie wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głoski na początku wyrazu
- wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;
- rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi;
- poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych; poznanie układów figur geometrycznych; utrwalenie nazw figur geometrycznych;
Piosenka
„Piosenka na powitanie”
- Już są wszyscy, zaczynamy!
Na nikogo nie czekamy
Bo spotkania przyszedł czas
Pani wita wszystkich nas
Tu w przedszkolu jest wspaniale
I nie nudzi nam się wcale
Co dzień przygód wiele jest
Śmiechu i radości też!
Ref. Dzisiaj znów się spotykamy
Uśmiechnięte minki mamy
Co dzień chętnie tu wracamy
I z radością się witamy
- Dziś uczymy się cyferek
Alfabetu i literek
Angielskiego trochę też
Bo to jest przydatna rzecz!
Gdy się czegoś nauczymy
Do zabawy dołączymy
Będzie piłka albo miś
Bawmy się radośnie dziś!
Wierszyk
„Przedszkolaki rozwijają talenty”
Aby w przedszkolu było nam miło,
by się do niego chętnie chodziło,
musimy poznać pewne zasady
i ich przestrzegać. To cenne rady.
Na przykład takie: „Słucham się pani
I zgodnie bawię się z kolegami”.
Jedna z ważniejszych, o której powiem,
mówi: „Zostawiaj porządek po sobie!”,
bo gdy do sali wchodzimy z rana,
to sala pięknie jest posprzątana.
Każdy miś, lala, kredka, książeczka,
mają swe miejsce gdzieś na półeczkach.
Więc gdy się kończy wspólna zabawa,
to się na miejsce wszystko odkłada,
I wtedy każdy łatwo znajduje
przedmiot, który go interesuje
i którym lubi bawić się stale,
no i rozwijać przy tym swój talent.