Nasz dzień w przedszkolu
Poniżej prezentujemy ramowy plan dnia. Prosimy pamiętać, że plan ten może ulegać zmianom.
Grupy młodsze
GRUPA I – BIEDRONKI
8:00 – 8:20 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci, np. rozmawiamy, rysujemy, lepimy, układamy puzzle, bawimy się klockami i innymi zabawkami, oglądamy książki. Zabawy integrujące grupę. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne.
8:20 – 8:30 – Przygotowanie do posiłku.
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 9:20 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9:20 – 9:50 – Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
9:50 – 10:00 – Drugie śniadanie
10:00 – 11:10 – Pobyt na świeżym powietrzu (w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy w sali)
11:10 – 11:30 – Przygotowanie do posiłku.
11:30 – 11:45 – Obiad – (drugie danie)
11:45 – 13:15 – Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, baśni i bajek.
13:15 – 13:45 – Zakończenie odpoczynku, ubieranie się – doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.
13:45 – 14:00 – Obiad – (zupa)
14:00 – 15:15 – Zabawy ruchowe, dydaktyczne i dowolne według zainteresowań dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Rozchodzenie się dzieci.
- Język angielski odbywa się w godzinach podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Religia odbywa się poza godzinami podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu.
*Ramowy rozkład dnia może ulec modyfikacji, która będzie wynikała ze zmian organizacji pracy w danym dniu.
GRUPA II – MOTYLKI
6:00 – 8:20 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci, np. rozmawiamy, rysujemy, lepimy, układamy puzzle, bawimy się klockami i innymi zabawkami, oglądamy książki. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne.
8:20 – 8:30 – Przygotowanie do posiłku.
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 9:20 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9:20 – 9:50 – Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
9:50 – 10:00– Drugie śniadanie
10:00 – 11:10 – Pobyt na świeżym powietrzu (w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy w sali)
11:10 – 11:30 – Przygotowanie do posiłku.
11:30 – 11:45 – Obiad – (drugie danie)
11:45 – 13:15 – Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, baśni i bajek.
13:15 – 13:45 – Zakończenie odpoczynku, ubieranie się- doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.
13:45 – 14:00 – Obiad – (zupa)
14:00 – 16:00 – Zabawy ruchowe, dydaktyczne i dowolne według zainteresowań dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Rozchodzenie się dzieci.
- Język angielski odbywa się w godzinach podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Religia odbywa się poza godzinami podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu.
*Ramowy rozkład dnia może ulec modyfikacji, która będzie wynikała ze zmian organizacji pracy w danym dniu.
Grupy starsze
GRUPA III- ŻABKI
6:30 – 8:00 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci, np. rozmawiamy, rysujemy, lepimy, układamy puzzle, bawimy się klockami i innymi zabawkami, oglądamy książki. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne.
8:00 – 8:20 – Ćwiczenia poranne.
8:20 – 8:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 9:30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9:30 – 09:50– Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
09:50 – 10:00 – Przygotowanie do drugiego śniadania- czynności porządkowe i higieniczne.
10:00 – 10:15 – Drugie śniadanie.
10:15 – 10:45 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
10:45 – 11:20 – Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
11:20 – 11:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
11:30 – 11:45 – Obiad – (drugie danie)
11:45 – 12:00 – Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, baśni i bajek.
12:00 – 13:15 – Zabawy swobodne na świeżym powietrzu (w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali), zabawy i gry ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja przyrody, zabawy z wykorzystaniem urządzeń i sprzętu terenowego.
13:15 – 13:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności higieniczne.
13:30 – 13:45 – Obiad – (zupa)
13:45 – 14:00 – Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej – czytanie książek.
14:00 – 16:30 – Zabawy ruchowe, dydaktyczne i dowolne według zainteresowań dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Język angielski odbywa się w godzinach podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Religia odbywa się poza godzinami podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana podczas pobytu dziecka w przedszkolu.
*Ramowy rozkład dnia może ulec modyfikacji, która będzie wynikała ze zmian organizacji pracy w danym dniu.
GRUPA IV- PSZCZÓŁKI
6:30 – 8:00 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i potrzeb dzieci, np. rozmawiamy, rysujemy, lepimy, układamy puzzle, bawimy się klockami i innymi zabawkami, oglądamy książki. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne.
8:00 – 8:20 – Ćwiczenia poranne, zabawy integrujące grupę.
8:20 – 8:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 9:30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9:30 – 09:50– Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
09:50 – 10:00 – Przygotowanie do drugiego śniadania- czynności porządkowe i higieniczne.
10:00 – 10:15 – Drugie śniadanie.
10:15 – 10:45 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
10:45 – 11:20 – Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
11:20 – 11:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
11:30 – 11:45 – Obiad – (drugie danie)
11:45 – 12:00 – Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, baśni i bajek.
12:00 – 13:15 – Zabawy swobodne na świeżym powietrzu (w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali), zabawy i gry ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja przyrody, zabawy z wykorzystaniem urządzeń i sprzętu terenowego.
13:15 – 13:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności samoobsługowe i higieniczne.
13:30 – 13:45 – Obiad – (zupa)
13:45 – 14:00 – Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej – czytanie książek.
14:00 – 16:30 – Zabawy ruchowe, dydaktyczne i dowolne według zainteresowań dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Rozchodzenie się dzieci.
- Język angielski odbywa się w godzinach podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Religia odbywa się poza godzinami podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana podczas pobytu dziecka w przedszkolu.
*Ramowy rozkład dnia może ulec modyfikacji, która będzie wynikała ze zmian organizacji pracy w danym dniu.
GRUPA V- MRÓWKI
8:00 – 8:20 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Ćwiczenia poranne, zabawy integrujące grupę. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze stymulacyjno- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne.
8:20 – 8:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 9:30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9:30 – 09:50– Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
09:50 – 10:00 – Przygotowanie do drugiego śniadania- czynności porządkowe i higieniczne.
10:00 – 10:15 – Drugie śniadanie.
10:15 – 10:45 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie aktywności dzieci: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
10:45 – 11:20 – Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
11:20 – 11:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności porządkowe i higieniczne.
11:30 – 11:45 – Obiad – (drugie danie)
11:45 – 12:00 – Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, baśni i bajek.
12:00 – 12:10 –Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego (zapinanie guzików, suwaków, wiązanie sznurowadeł)
12:10 – 13:15 – Zabawy swobodne na świeżym powietrzu (w przypadku złych warunków atmosferycznych zabawy dowolne w sali), zabawy i gry ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja przyrody, zabawy z wykorzystaniem urządzeń i sprzętu terenowego.
13:15 – 13:30 – Przygotowanie do posiłku- czynności samoobsługowe i higieniczne.
13:30 – 13:45 – Obiad – (zupa)
13:45 – 14:00 – Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej – czytanie książek.
14:00 – 16:00 – Zabawy ruchowe, dydaktyczne i dowolne według zainteresowań dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Rozchodzenie się dzieci.
- Język angielski odbywa się w godzinach podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Religia odbywa się poza godzinami podstawy programowej zgodnie z przydziałem godzin wynikających z arkusza organizacyjnego pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- Pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana podczas pobytu dziecka w przedszkolu.
*Ramowy rozkład dnia może ulec modyfikacji, która będzie wynikała ze zmian organizacji pracy w danym dniu.