Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 25
Maj
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Książka – mój przyjaciel
- Baśnie, bajki, legendy
- Rodzina razem się trzyma
- Ja i moi bliscy
Czego się nauczę
Dziecko:
- kształtowanie szacunku do książek, rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznanie różnych rodzajów książek,
- kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny,
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich,
- dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek, wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji
Piosenka
„Tak Cię kocham”
- Tak jak rybka kocha wodę
Tak jak misio kocha miodek
Jak kocica swoje kotki
Jak biedronka, swoje kropki
Ref .Tak cię kocham mamo
Tak cię kocham tato
Zawsze bardzo mocno
I zawsze tak samo
- Tak jak ptaszek kocha latać
Tak jak zając kocha skakać
Tak jak myszka ser zajadać
Tak jak wiosna deszczyk padać.
Wierszyk
„Dwie połówki”
Mama, tata to mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma.
Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki.
Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam…