Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 25
![]()
Październik
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Złota jesień wokół nas
- Co w sadzie dojrzewa?
- Świat wynalazków
- Szaro, buro i ponuro
- Przedstawienie czas zacząć
Czego się nauczę
Dziecko:
- wymienia charakterystyczne cechy jesieni,
- porównuje liczebność zbiorów,
- utrwala nazwy owoców,
- ilustruje ruchem treść opowiadania,
- segreguje według określonej cechy,
- precyzyjnie koloruje,
- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną,
- śpiewa poznane piosenki,
- układa rytmy,
- chodzi parami podczas spaceru,
- rozpoznaje figury geometryczne,
- wzbogaca słownictwo związane z teatrem,
- rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,
- buduje wypowiedzi wielozdaniowe,
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne.
Piosenka
„Cuż to za nowina”
Ref.: Cóż to za nowina
Jesień się zaczyna
Szumi o tym cały las
Wietrzyk pogwizduje
Wkoło wyśpiewuje
Jesień dziś odwiedzi nas.
- Śpiewają wróbelki ćwir, ćwir, ćwir,
Słychać dookoła małych ptaszków tryl. /x2
Ref.: Cóż to za nowina (…)
- Przytupują jeże tupu, tupu, tup,
Słychać w lesie kroki maluteńkich stóp. /x2
Ref.: Cóż to za nowina (…)
- Podskakuje zając hyc, hyc, hyc,
Schował się do norki i nie mówi nic. /x2
Wierszyk
„Idzie jesień”
Idzie łąką, idzie polem,
Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie, słońce świeci,
Gdy otworzy, pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie?
Tak! To właśnie jesień jest!