Żabki
„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.
Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!
Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…
Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂
Wiek dzieci: 4-5 latek
Liczba dzieci w grupie: 25
Wrzesień
Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe
- Rok przedszkolny się zaczyna
- Umiem dbać o swoje bezpieczeństwo
- Nasze emocje
- Jesień w ogrodzie
Czego się nauczę
Dziecko:
- bawi się zgodnie z innymi;
- śpiewa i bawi się przy piosence;
- bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw;
- współdziała z innymi podczas zabawy;
- nazywa swoje części ciała;
- wspólnie z całą grupą ustala kodeks przedszkolaka;
- wykonuje ćwiczenia ruchowe;
- zauważa zmiany w przyrodzie;
- rozpoznaje sytuacje bezpieczne i niebezpieczne;
- utrwala zasady obowiązujące pieszych;
- nazywa różne stany emocjonalne;
- rozpoznaje i nazywa warzywa;
- rozwiązuje zagadki słuchowe.
Piosenka
„Dzieci i światła”
1.Po ulicach auta pędzą w różne strony.
Uważajcie dzieci na światło czerwone.
Ref: Razem z mamą muszę stanąć,
kiedy światło jest czerwone.
A na drugą przejdę stronę
przy świetle zielonym.
2. Już hamują z piskiem auta rozpędzone.
Bo na dzieci mruga światełko zielone.
Ref: Razem z mamą muszę stanąć,
kiedy światło jest czerwone…
3. Auta mkną po jezdni, chodnik jest dla dzieci.
Patrzcie jakie światło przed wami się świeci.
Ref: Razem z mamą muszę stanąć,
kiedy światło jest czerwone…
Wierszyk
„Co wyrosło w ogrodzie?””
Bożena Koronkiewicz
Wyrosły w ogrodzie przy pięknej pogodzie
warzywa tak smaczne, że jemy je co dzień.
Co wiosną posiane, latem podlewane,
jesienią być musi wszystko pozbierane.
Marchewka, buraczki, cukinia, kabaczki
i dynia tak duża, że zajmie pół taczki.
Selery i pory, groch i kalafiory,
fasolka, papryka, są też pomidory.
Na zupę, sałatki, dań różnych dodatki
wyrosły warzywa, a wśród nich też kwiatki.
Już obiad gotowy, na pewno jest zdrowy,
a w wazonie z kwiatów bukiet kolorowy.