Żabki

„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.

Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!

Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…

Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂

Wiek dzieci: 4-5 latek

Liczba dzieci w grupie: 25

zabki

Maj

Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe

  1. Książka – mój przyjaciel
  2. Baśnie, bajki, legendy
  3. Rodzina razem się trzyma
  4. Ja i moi bliscy

Czego się nauczę

Dziecko:

  • kształtowanie szacunku do książek, rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznanie różnych rodzajów książek,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny,
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich,
  • dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek, wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji

Piosenka

„Tak Cię kocham”

  1. Tak jak rybka kocha wodę

Tak jak misio kocha miodek

Jak kocica swoje kotki

Jak biedronka, swoje kropki

Ref .Tak cię kocham mamo

Tak cię kocham tato

Zawsze bardzo mocno

I zawsze tak samo

  1. Tak jak ptaszek kocha latać

Tak jak zając kocha skakać

Tak jak myszka ser zajadać

Tak jak wiosna deszczyk padać.

Wierszyk

„Dwie połówki”

Mama, tata to mądre główki

Są jak jabłka dwie połówki

Tata w piłkę ze mną gra

Mama sto pomysłów ma.

Tata rower zreperuje

Mama siniak pocałuje

Tata zimą ciągnie sanki

Mama z kwiatów plecie wianki.

Mama, tata mądre główki

Są jak jabłka dwie połówki

Co za jabłko mówię wam

Jaki skarb ja w domu mam…

Galerie zdjęć Żabek

Skip to content